Wednesday, November 9, 2011

perancangan kepulu pangkor

bersiap padapukul 3pg menaiki kereta mai v menujuke jt lumut tibadilumut pada pukul 6.30pg
kami akan menaiki feri pertama.tibadisana padapukul 7pg.
kami terus menaiki teksi merah jambu.menuju keteluk nipah sampi di teluk nipah
kami menaiki bot ke pulau GIAM. dipulau GIAM kami snorkelling
pada pukul 21.00tgh. kami balik ke teluk nipah.Kmudian kamimakan tengah hari
diteluknipah. Selepasitu kami menyewa 2 bigik motosikal
dan menaiki motosikal ke puteri bayu beach resort.
Kami check in di sana. kamitidurdisitu anberenang pada waktu petang
pada waktu malam kami merancag untuk masak BBQ pada besuk nya
kami meran cang untuk pergi mengembara ke Teluk rahsia Segadas.
yang dikatakan amat cantik . kami akan berenang di sana tengah hari itu kamimakan dikedai 
petang itu kami ronda satu Panko. dan malam itu kami rehat
Ke esuk kanpaginya kami balik ke rumah

 

Friday, January 28, 2011

Abang Tengah Rajin Ni..

Kena angkat sampah...mama suruh..he..he..he

mai la tolong abang....

cuba cari dimana abang ?

alamak baru nakbuang sampah lembu dah datang

abang naik basikal lagi best....

buat macam rempit baru best

kayuh saje lah.........

adik2 abang.

Thursday, December 23, 2010

KENANGAN MANDI LAUT DI MIAMIBAY, BATU FERINGGHI




 
Kami pergi Batu Fringgi. Kami cari hotel tapi tak jumpak . Yang jumpak semua mahal -mahal ada yang macam tempat cina/rock. Macam-macam nampak pelik. Kami duduk Hotel Seri Sayang . Kami rehat . Malam kami duduk tengok Astro sambil makan meggi segera dengan air gas. Kami tengok Astro sampai pukul 12 malam. lepas itu kami tidur. Bila dah pagi kami kemas barang  untuk balik. Kami mandi  dekat pantai. Kami buat penyu dengan tanah .kami letak batu dekat keliling dia. Tamat .
 
orang nak ambik gambag penyu bukan gambag Wafa.. kacau betoiii

tulong!! penyu gigit abang...

syok wooo...

cakkk!!!!

abah kira makan jaa...

abang jugak kena buat penyu...
bestnya mandi kat sini..

abang sorang ja buat..depa tak mau tolong..

abah temenung macam ikan temenung..

kutip batu bubuh tepi penyu..
bubuh-bubuh batu...tengok depa dok 'lirek' ja..
haa.. penyu kami dah lawa..

Wednesday, December 22, 2010

Burung Kuning

video
Pada suatu hari  ada 2 ekor burung kuning buat sarang dekat dengan pintu masok pagar rumah kami. Burung itu bertelur sebiji telur. Pada siang hari anak burung belajar terbang dengan ibu nya. Dia takut jatuh .                         Tempat itu sangat tinggi tetapi dia duduk di ranting kayu yang paling rendah. Dia terbang tetapi dia jatuh           dekat halaman rumah. Kami nampak dia. Kami ambil bekas kami bubuh  dia ke dalam bekas. Kami bawak dia balik  rumah lepas tu kami tanya dekat mama kami burung makan apa. Burung makan cacing. Pendik kan cerita kami tanya mama. Mama burung ada banyak jenis? lepas itu adik saya tahu tentang itu lepas itu apalagi kalau dapat tau dekat dia habis dibuat nya. Ayah saya lepaskan burung itu lepas tu tangkap gambar. 

Sunday, December 19, 2010

kenagan mandi di air terjun junjong

Hari itu abah kami bawa kami ke air terjun  junjung . Kami bawa nasi lemak, bihun gorang, ayam goreng bubuh kicap. Sampai dekat air terjun  kami terus mandi dekat  sana ada batu besar besar. air turun dari  atas gunung kalau duduk dekat batu besar tu,atas air turun, rasa macam air turun dari langit. Boleh sakit kepala. Lepas mandi kami makan ayam. Wafa ratah ayam goreng. lepas itu kami pun balik.

Saturday, December 18, 2010

TENTANG DIRIKU

 Nama saya  Ahmad Nabil  b. Mohd Ariffin. Umur saya10tahun.   Adik saya ada 2 orang .  Tentang ayah    dan ibu.  Nama ayah saya Ariffin nama ibu saya Fatimah Saidin nama adik  saya Ummu  Hani  dan Wafa Nur Sabrina. Saya bersekolah  di Kampog To Bedu.  Nama sekolah saya Tahfiz Al Islah.   Umur adik saya  9 tahun dan 7 tahun. Saya di sekolah saya kelas numbor2. Kawan karib saya Irfan bin Mansor.